Historie
Historie
Van pionier naar crossmediale uitgever
De geschiedenis van Erdee Media Groep begint eind jaren ’60 van de vorige eeuw. In die tijd nemen mensen uit de kring van de Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) het initiatief tot oprichting van een christelijk, landelijk dagblad met een reformatorische signatuur. Dit plan komt voort uit onvrede met de redactionele koers van bestaande christelijke dagbladen.
Het initiatief leidt tot oprichting van de Stichting Reformatorische Publicatie die op haar beurt in 1971 het krantenbedrijf Reformatorisch Dagblad sticht. Sinds dat jaar bestaat ook de Erdee Holding die later de naam Erdee Media Groep kiest.
EMG gaat kritisch mee met de digitalisering van de krantenwereld: behalve via de oude, papieren kanalen vindt de Bijbelse boodschap nu ook via internet (rd.nl), apps (RD app en RD e-paper) en via social media als YouTube, Facebook, Twitter en Instagram zijn weg naar de lezers.
EMG sluit door meer inzicht in klantdata steeds beter aan bij de doelgroep. In de toekomst gaan we nog meer datagericht werken, zodat iedereen in de achterban de informatie op zijn manier krijgt aangereikt. Twee woorden zijn daarbij cruciaal: crossmediaal en doelgroepgericht.
Het gebruik van meerdere kanalen, zoals papier, internet, mobiel en social media, biedt kansen om iedere doelgroep via zijn eigen kanalen te bedienen. De kanalen vertonen een duidelijke samenhang en zijn onderling versterkend.